گزارش تحلیلی بازار دوشنبه (۱۴۰۳/۰۷/۲۳)

گزارش تحلیلی بازار دوشنبه (۱۴۰۳/۰۷/۲۳)

بازارروز گذشته در شرایطی به پایان رسید که انتظار بر مثبت بود بازار بود؛ ولی به این شکل پیش نرفت و شاهد معاملات ضعیفی بودیم. درگیری بین اسرائیل و حزب‌الله عامل مؤثری بر روند معاملات بوده است. از سوی دیگر رشد ادامه‌دار طلا موجب جذب نقدینگی شده است.
بازار امروز در ادامه معاملات روز گذشته وضعیت چندان خوبی نداشت و شروع پر عرضه‌ای داشت. اگرچه در محدوده فعلی بازار ارزندگی خود را  دارد؛ ولی همچنان عدم اطمینان به شرایط سیاسی و اقتصادی موجب افت فعلی شده است. 
در این قسمت به بررسی گروه فلزات گران‌بها می‌پردازیم. فرآور شهریور خوبی داشته است. همچنین در تیر و مرداد نیز عملکرد خوبی داشت و نسبت به بهار می‌تواند گزارش بهتری داشته باشد. فتوسا و فگستر نیز در تابستان عملکرد نسبتاً خوبی داشتند.
ارزش معاملات افت کرد و به 2600 میلیارد تومان رسید. اگر حمایتی از بازار صورت میگرفت و صف فروش نماد ها جمع میشد، این عدد نیز از این محدوده فاصله میگرفت.
شاخص کل امروز 24765 واحد افت کرد و به 2089942 واحد رسید. شاخص هم وزن حدود 6223 واحد افت کرد و به محدوده 690259 واحد رسید. 
در بین صنایع مختلف گروه شیمیایی، گروه بانکی و گروه فلزات اساسی بیشترین ارزش معاملات را داشتند. در بین نماد های بازار وپارس، فزر  و فولاد بیشترین ارزش معاملات را داشتند.
انس جهانی در محدوده 2659 آرام گرفت. نرخ دلار در بازار آزاد به محدوده 63200 تومان رسید. طلای 18 عیار به 4130000 تومان رسید و سکه امامی به 49900000 تومان رسید. دراین ‌بین حباب سکه امامی به 10.1 میلیون تومان رسید.