گزارش تحلیلی بازار شنبه (۱۴۰۳/۰۴/۱۶)

گزارش تحلیلی بازار شنبه (۱۴۰۳/۰۴/۱۶)

بازار هفته گذشته متلاطم دنبال شد و اخبار مربوط به انتخابات ریاست‌جمهوری و وزن دادن به انتخاب هر یک از کاندیدها بازار را نوسانی کرد. در اواخر معاملات روز چهارشنبه صف خرید احتمالی برای برخی نمادها چیده شد که در صورت انتخاب آقای پزشکیان این صف خریدها شکل بگیرد. 
بازار امروز پس از انتخابات شب گذشته و مشخص‌شدن نتایج در قبل معاملات امروز شروعی مثبت داشت و تماماً سبزپوش شد. فرش سبزی که برای رئیس‌جمهور جدید پهن شد و امیدواریم بتواند وضعیت بازار را بهبود بخشد و از این رکود چند ساله خارج کند. 
در این بخش به بررسی برخی نمادها می‌پردازیم. در گروه لاستیک و پلاستیک، پارتا در خرداد و اردیبهشت خوب ظاهر شد و فروردین بدی نیز نداشت. دیگر نماد های این گروه پلاسک و پتایر و پیزد نیز گزارش‌های خوبی داشتند. 
ارزش معاملات خرد پس از چندین هفته که وضعیت خوبی نداشت، بالاخره بالا رفت و به 6 همت رسید. اگر بتواند در چند روز آینده بالای 5 همت تثبیت کند می‌تواند اتفاق مثبتی در بازار باشد.
شاخص کل امروز 88180 واحد رشد کرد و به محدوده 2188 هزار واحد رسید. شاخص کل هم وزن حدود 23056 واحد رشد کرد و به محدوده 698 هزار واحد رسید. در بین صنایع مختلف محصولات شیمیایی ، کانه فلزی و فلزات اساسی بیشترین ارزش معاملات را داشتند. در بین نماد های بازار فزر، وبانک  و فملی بیشترین ارزش معاملات را داشتند.
طلای جهانی با رشد همراه شد و به 2392 رسید.  نرخ دلار در بازار آزاد افت کرد و به 59 هزار تومان رسید. طلای 18 عیار 3430 هزار تومان رسید و سکه امامی به 41.3 میلیون تومان رسید. در این بین حباب سکه امامی به 7.3 میلیون تومان رسید.