گزارش تحلیلی بازار چهارشنبه (۱۴۰۳/۰۴/۱۳)

گزارش تحلیلی بازار چهارشنبه (۱۴۰۳/۰۴/۱۳)

بازار هفته متلاطمی را پشت سر گذاشت. هفته‌ای که در ابتدای آن با  ناامیدشدن بازار از پیروزی دکتر پزشکیان، یک‌دست قرمزپوش شد ولی پس از مناظرات و زنده شدن امید ها به تعادل رسید. 
در مناظره شب گذشته در مورد بورس سئوالاتی مطرح شد که نشان داد نظر هر یک از کاندیدها نسبت به بازار سرمایه مثبت است؛ اما از گروه آقای جلیلی خبرهای مثبتی در مورد بازار به گوش نمی‌رسد.
در بازار امروز تعداد نماد های مثبت بیشتر از نماد های منفی بود که نشان از امید سهامداران از پیروزی دکتر پزشکیان دارد.
در این بخش به بررسی برخی نماد ها میپردازیم. در گروه محصولات لبنی، غگلپا در خرداد و اردیبهشت خوب ظاهر شد و فروردین بدی نیز نداشت. دیگر نماد های این گروه غگیلا و غالبر نیز گزارشات خوبی داشتند. 
ارزش معاملات خرد به 3800 میلیارد تومان رسید.
شاخص کل امروز 10361 واحد رشد کرد و به محدوده 2100 هزار واحد رسید. شاخص کل هم وزن حدود 1907 واحد رشد کرد و به محدوده 675 هزار واحد رسید. در بین صنایع مختلف فلزات اساسی، محصولات شیمیایی و گروه خودرو بیشترین ارزش معاملات را داشتند. در بین نماد های بازار شستا، حکشتی  و فولاد بیشترین ارزش معاملات را داشتند.
طلای جهانی با رشد همراه شد و به 2348 رسید.  نرخ دلار در بازار آزاد به 61.5 هزار تومان رسید. طلای 18 عیار 3470 هزار تومان رسید و سکه امامی به 42.3 میلیون تومان رسید. در این بین حباب سکه امامی به 8.8 میلیون تومان رسید.